Zo gehuurd!

Niet gevonden wat je zoekt?

Stel hier uw vraag:






Bel ons tijdens de kantooruren op 059 30 15 13

Of contacteer rechtstreeks iemand van ons team :

Vakantiedata

2021

  • kerstvakantie 2020 : zaterdag 19/12/20 t.e.m zondag 3/1/21
  • karnaval : zaterdag 13/2/21 t.e.m zondag 21/2/21
  • Paasvakantie : zaterdag 3/4/21 t.e.m zondag 18/4/21
  • feest van de arbeid : zaterdag 1/5/21 tem zondag 2/5/21
  • O.L.H. Hemelvaart : donderdag 13/5/21 t.e.m zondag 16/5/21
  • Pinksteren : zaterdag 22/5/21 t.e.m maandag 24/5/21
  • zomervakantie : donderdag 1/7/21 t.e.m dinsdag 31/8/21
  • O.L.V. Hemelvaart : zaterdag 14/8/21 t.e.m zondag 15/8/21
  • herfstvakantie : zaterdag 30/10/21 t.e.m zondag 7/11/21
  • kerstvakantie 2021 : vrijdag 24/12/21 t.e.m zondag 9/1/22

Vivaldi

  • lente : donderdag 1/4/21 t.e.m woensdag 30/6/21
  • zomer : donderdag 1/7/21 t.e.m donderdag 30/9/21
  • herfst : vrijdag 1/10/21 t.e.m donderdag 23/12/21
  • winter : vrijdag 24/12/21 t.e.m donderdag 31/3/22
  • 6 wintermaanden : vrijdag 1/10/21 t.e.m donderdag 31/3/22

2020

  • kerstvakantie 2019 : zaterdag 21/12/19 t.e.m. zondag 5/1/20
  • karnaval : zaterdag 22/2/20 t.e.m zondag 1/3/20
  • Paasvakantie : zaterdag 4/4/20 t.e.m maandag 17/4/20
  • feest van de arbeid : vrijdag 1/5/20 t.e.m zondag 3/5/20
  • O.L.H. Hemelvaart : donderdag 21/5/20 t.e.m zondag 24/5/20
  • Pinksteren : zaterdag 30/5/20 t.e.m maandag 1/6/20
  • zomervakantie : dinsdag 30/6/20 t.e.m maandag 31/8/20
  • O.L.V. Hemelvaart : zaterdag 15/8/20 t.e.m zondag 16/8/20
  • herfstvakantie : zaterdag 31/10/20 t.e.m zondag 8/11/20
  • kerstvakantie 2020 : zaterdag 19/12/20 t.e.m zondag 3/1/21

Vivaldi

  • lente : dinsdag 31/3/20 t.e.m dinsdag 30/6/20
  • zomer : dinsdag 30/6/20 t.e.m woensdag 30/9/20
  • herfst : donderdag 1/10/20 t.e.m vrijdag 18/12/20
  • winter : zaterdag 19/12/20 t.e.m woensdag 31/3/21
  • 6 wintermaanden : donderdag 1/10/20 t.e.m woensdag 31/3/21



De Vivaldi huurformule uitgelegd


Dit is een huur voor een periode van 3 maanden - ingedeeld volgens de 4 seizoenen - aan een uiterst voordelige huurprijs.

De lente vangt aan met de paasvakantie en omvat verder de maanden april, mei en juni. Alle verlengde lente-weekends zoals 1 mei, hemelvaart en Pinksteren vallen hier in.
De zomer omvat de volledige maanden juli, augustus en september.
De herfst vangt aan op 1 oktober en eindigt aan de vooravond van de kerstvakantie. Ze omvat de allerheiligenvakantie en talloze na-zomer weekends.
De winter begint met de kerstvakantie, omspant de krokusvakantie en eindigt als de paasvakantie begint. Ze herbergt minstens 10 winter-weekends waarbij u zee en strand voor u alleen hebt.
De 6 wintermaanden is een samentrekking van herfst en winter.

Als u graag aan de zee bent, er tot rust komt en volop geniet van uw gezin & uw geliefden of als u hier vrienden en familie ontmoet in een ontspannen sfeer, dan hoeft u niet noodzakelijk een verblijf te kopen als u er één voor een langere periode kan huren aan een voordelige prijs.

Uw voordelen :
  • Een verblijf kopen kost veel geld. Huren voor een langere tijd geeft u de "lusten", zonder de "lasten".
  • U heeft het genot voor een langere tijd waarbinnen u meerdere keren kan komen. U kan zich maw voor drie maanden eigenaar wanen en dit aan een uiterst betaalbare prijs.
  • Binnen elke Vivaldi-periode valt steeds één of meerdere interessante schoolvakanties.
  • U kan vrienden en kennissen plezieren door hen uit te nodigen in 'uw' vakantieverblijf.
  • U hoeft tijdens uw huurtijd uw spullen slechts éénmaal mee te brengen bij aanvang en enkel terug mee te nemen op het einde.
Er is één nadeel...
    Die drie maanden zijn heel snel voorbij...

Naar ons Vivaldi aanbod



FAQ


Waar kan ik mijn auto parkeren terwijl ik de sleutels ophaal?

  • Er is nagenoeg steeds plaats in onze straat. In vakantieperiodes of tijdens het week-end is parkeren tot 30' gratis. In de andere periodes is er doorgaans plaats in de onmiddellijke buurt.

Hoeveel bedraagt mijn voorschot?

  • Uw voorschot bedraagt 50% van de huurprijs.

Wanneer moet ik mijn saldo betalen?

  • U krijgt 4 weken voor aankomst een overschrijvingsformulier toegestuurd om het saldo te betalen. Het saldo dient betaald te worden uiterlijk 14 dagen voor aankomst.

Hoeveel bedraagt de waarborg? Wanneer krijg ik mijn waarborg terug?

  • De waarborg hangt af van de huurperiode en de huurduurtijd en u ontvangt deze, samen met een kostenafrekening, tegen het einde van de maand na uw vertrek.
  • Bij opgemerkte schade contacteren wij u.

Is er een mogelijkheid om appartementen te bezichtigen vooraleer te reserveren?

  • Ja, u kan een afspraak maken om maximum 3 appartementen te bezichtigen.

Waar haal ik de sleutels op? Vanaf hoe laat kan ik de sleutels ophalen? Wat na openingsuren?

  • U haalt de sleutels op in ons kantoor. Dit kan vanaf 16h00 tot 18h00. Na openingstijd is er een mogelijkheid om de sleutels te verkrijgen via een sleutelkluisje. (enkel als het saldo vereffend is)

Hoeveel sets sleutels ontvangen we?

  • U krijgt twee sleutelsets. Indien er een garage/parking bij het appartement hoort, dan krijgt u hiervan 1 set sleutels.

Ik heb een appartement gehuurd waar een garage/parking bij hoort. Waar bevindt die zich?

  • Praktische informatie ontvangt u bij aankomst.

Is energieverbruik inbegrepen?

  • Het normale verbruik is inbegrepen, behalve eventuele verwarming. Die wordt met de waarborg geregeld.
  • Bij elektrisch verwarmde verblijven hanteren we aan standaard verbruik. Alle verbruik daarboven wordt aanzien als verwarming.

Mag ik mijn huisdier meebrengen?

  • Per appartement staat vermeld of huisdieren toegelaten dan wel gedoogd zijn. Is het toegelaten, dan is dat voor één hond.
  • Een kat wordt nooit toegelaten.

Kan ik een kinderbed of kinderstoel reserveren?

  • U kan een kinderbed (€ 10 / verblijf) en/of een kinderstoel (€ 10 / verblijf) reserveren. Dit is te betalen op kantoor bij aankomst.
  • Reserveren is aan te raden.

Kan ik een optie krijgen op een appartement?

  • Een optie voor maximaal twee dagen is mogelijk.
  • Voor dezelfde periode het volgende jaar krijgt u een voorkeur, maar niet als de huurperiode kleiner is dan twee weken.

Zijn jullie open op zon- en feestdagen?

  • Ons kantoor is gesloten op zon- en feestdagen.

Wat bij annulatie?

  • Er is een beperkte annulatieregeling inbegrepen in uw huurprijs. Annuleren kan in geval van overlijden, hospitalisatie of ziekte. Bij afgifte van de vereiste attesten, betalen wij u het reeds betaalde bedrag terug na aftrek van een administratieve kost tegen het einde van de maand na afloop van de huurperiode.

Hoe laat moet ik de sleutels afgeven en waar? Komt er iemand mee om het appartement te controleren?

  • De sleutels worden afgegeven op kantoor ten laatste om 11h00 op de dag van vertrek.
  • Is het kantoor gesloten op de dag van vertrek, dan steekt u de sleutels vòòr 11h00 in de brievenbus van ons kantoor.
  • Hebt u een reiniging gevraagd, dan vragen wij het verblijf te verlaten tegen 9h00.
  • Wij controleren alle appartementen in de namiddag.

Wat met mijn huisvuil?

  • Instructies over de afvalregeling in het gebouw waar u huurt zijn ter plaatse voorzien.

Kan ik vroeger of later aankomen/vertrekken?

  • U kan dit aanvragen bij ons op kantoor, enkele dagen voor aankomst. Afhankelijk van de bezetting van het appartement, kan het uitzonderlijk toegestaan worden om eerder aan te komen/later te vertrekken.

Wordt een plaatsbeschrijving opgemaakt?

  • Voor uw aankomst wordt het appartement gecontroleerd door onze diensten. Wij vragen u om bij aankomst uw opmerkingen aangaande het appartement te noteren en ons binnen de 24h terug te bezorgen.



Huurkosten


Bij reservatie van een (vakantie)verblijf zijn er, naast de netto huurprijs, een aantal huurkosten te betalen.
Deze kosten zijn op te splitsen in twee soorten:
  • een gedeelte dat in rekening wordt gebracht bij het afsluiten van de huur
  • een gedeelte dat in mindering wordt gebracht van de betaalde waarborg

In rekening gebracht bij afsluiten huur

  • een kostenforfait dat inbegrepen is in de vermelde huurprijzen.
    Dit forfait omvat :
    • kosten verhuurkantoor
    • de brandverzekering
    • de annulatiekostenverzekering
    • verbruik elektriciteit, water en gas uitgezonderd eventuele verwarming
  • een waarborg :
    • zomerperiode : 150 à 250 €
    • winterperiode : 250 à 500 €
    • huren langer dan 3 maanden : minimum 500 €

Uitzonderingen


huurprijzen hoger dan 2.500 € omvatten niet de annulatiekostenverzekering. Deze kan optioneel worden toegevoegd aan 4% op de huurprijs.

Vivaldi verhuur en huurperiodes vanaf 75 dagen omvatten niet de annulatiekostenverzekering en verbruiken elektriciteit, water, gas en verwarming.
De annulatiekostendekking kan optioneel worden bijgenomen aan 4% op de reservatieprijs. De verbruiken worden naderhand van de waarborg afgehouden.

In mindering gebracht van de waarborg

  • Eventuele verwarmingskosten (alle verbruiken bij huurperiodes vanaf 75 dagen), bepaald aan de hand van telleropname en berekend aan het officieel tarief van de betrokken nutsbedrijven.
  • Eventuele kosten van reiniging ingeval het pand niet voldoende net wordt verlaten. Het kantoor verifieert de netheid nà elk vertrek en bepaalt souverein of er al dan niet gepoetst dient te worden.
  • Eventueel herstel van gebroken of beschadigd toebehoren.
De waarborg wordt afgerekend tegen het einde van de maand volgend op het vertrek van de huurder.
Een gedetailleerd afrekeningsformulier wordt per post toegestuurd, het saldo wordt direct op de bankrekening van de huurder terugbetaald.



Huurvoorwaarden


Alle in deze site vermelde prijzen zijn richtgevend onder voorbehoud van wijzigingen. Ze zijn niet contractueel bindend.

1. ALGEMENE VOORWAARDEN

Onze aanbiedingen zijn zonder optie noch verbintenis.

Het aangeduide aantal personen mag in geen geval overschreden worden. Enkel kinderbedden mogen bijgeplaatst worden.

Dieren zijn niet toegelaten, tenzij een hondje en dan nog mits toelating. Bij niet-naleving van dit reglement kan onmiddellijke expulsie mogelijk zijn ofwel zal een dagvergoeding van 20 Euro worden aangerekend.

Wanneer een inventaris op het goed aanwezig is, is de vakantieganger verplicht er de juistheid van na te gaan. Hij zal zijn opmerkingen schriftelijk overmaken en dit binnen de 24u na z'n aankomst.


2. RESERVATIE en BETALING

Elke reservatie wordt bevestigd door een huurreservatievewijs, ofwel u toegestuurd per post, ofwel u afgegeven in ons kantoor.

De reservatie is enkel van kracht zodra wij de helft van de huur ten titel van voorschot ontvangen hebben en dit ten laatste op de datum die op het contract vermeld staat.

Het saldo moet betaald worden ten laatste 14 dagen voor het in genot treden van het goed.

In GEEN geval worden sleutels overhandigd vooraleer de volledige som in ons kantoor ontvangen is.

Indien de huurder niet op tijd het saldo betaalt of hij z'n contract opzegt, zal het vastgoedkantoor het recht hebben om de woning verder te verhuren. Indien dit effectief gebeurt zal de eerste huurder het verschil in opbrengst plus een vergoeding van 25% op de herverhuring aan het immobiliënkantoor moeten betalen. Kan het goed niet meer opnieuw verhuurd worden, dan blijft de huurder het volledige saldo aan het kantoor verschuldigd.

De huurder is geen schadevergoeding (noch voorschot, noch verschil in opbrenst, noch commissieloon) verschuldigd wanneer het goed niet kan betrokken worden wegens het overlijden van een lid van zijn gezin. (Officiële dokumenten moeten wel op aanvraag kunnen worden voorgelegd.) Wanneer de huurder zelf overlijdt zijn de erfgenamen tot generlei betaling gehouden.

Het afsluiten van een annulatiekostenverzekering is mogelijk.

In geval van dubbele verhuring, te wijten aan het kantoor, geeft het agentschap een meerwaardig appartement aan dezelfde voorwaarden.

Om verdere verhuring mogelijk te maken mag de huurder de borden en affiches niet wegnemen en moet hij bezoek van het immobilienkantoor toelaten dagelijks van 9 tot 12h en van 14 tot 18h.


3. ANNULATIEKOSTEN

De dekking annulatiekosten betaalt het door u voorafbetaalde bedrag terug als u bijvoorbeeld wegens ziekte of ongeval uw vakantie aan zee moet afzeggen. Dekking is enkel voorzien in de volgende vier gevallen :

  • Ziekte, ongeval of dringende ziekenhuisopname van de huurder, zijn levensgezel of een bloed-of aanverwant tot in de tweede graad. De ziekte, het ongeval of de opname dient bewezen te worden door een officieel ziekenhuisattest.

  • Opzeg van de arbeidsovereenkomst van de huurder door zijn werkgever om economische redenen. Deze opzeg dient bewezen te worden aan de hand van de opzeggingsbrief.

  • Intrekking van het verlof van de huurder door zijn werkgever. Bewijs te leveren aan de hand van het officieel document.

  • Belangrijke stoffelijke schade aan de onroerende goederen van de huurder, hem/haar overkomen tot maximum 10 dagen vòòr het ingenottreden. Aan te tonen door opgave van het ongevalsnummer bij de verzekeringsmaatschappij.


4. MEE TE BRENGEN

Lakens, tafellinnen en handdoeken zijn niet voorhanden.
Per bed zijn dekens en kussens voorzien. Voor de divan zijn er over het algemeen geen dekens, noch kussens voorzien.


5. UW AANKOMST

De verhuringsperiode loopt van 16h de eerste dag tot 11h de laatste dag. De data van toekomen en vertrek moeten strikt in aanmerking genomen worden. Er kan geen enkele afwijking worden toegestaan. Het in ontvangst nemen van en het afgeven van de sleutels kan enkel gebeuren tijdens de openingsuren van het kantoor (9-12h en 14-18h).

Samen met de sleutels (2 sets) krijgt elke huurder een informatie- en invulforformulier. Het invulformulier bestaat uit een aankomst- en vertrekbulletin. Opmerkingen over netheid, zichtbare schade, inventaris e.a. dienen zowel bij aankomst als bij vertrek door middel van dit bulletin aan het verhuurkantoor gemeld.


6. PROBLEMEN TIJDENS UW VERBLIJF

Uw zorgeloos verblijf is ons doel : Meld elke hinder zo spoedig mogelijk teneinde het verhuurkantoor in staat te stellen het euvel zo spoedig mogelijk te verhelpen.


7. REINIGING VAN HET GOED

Wanneer het goed verlaten wordt zonder grondige reiniging of zonder voorafgaande verwittiging daarvan, zijn wij genoodzaakt de waarborg integraal te behouden als schaderegeling. Deze beslissing wordt soeverein genomen door het kantoor.

Als u wenst het goed te laten reinigen door een kuisploeg gelieve dit schriftelijk te verwittigen minimum 24h op voorhand. Wij vragen u dan ook ten laatste het goed te verlaten om 9h 's morgens i.p.v. 11h.

Een onrein sanitair wordt NOOIT aanvaard, zelfs niet bij aanvraag om het goed te laten reinigen.


8. TERUGBETALING WAARBORG

Na het vertrrek van elke huurder inspecteert het verhuurkantoor de woning. Wij zijn bijzonder streng op de netheid van de sanitaire installaties (toilet, lavabo, bad en/of douche) en de keukentoestellen (fornuis, gootsteen, koelkast en eventueel diepvries). Hierop worden geen uitzonderingen geduld.

Ten laatste tegen het einde van de maand volgend op de einddatum van de huurperiode wordt een gedetailleerde afrekening van de waarborg (per post) toegestuurd. Het waarborgbedrag, of het saldo ervan, wordt terzelfder tijd op de bankrekening van huurder uitbetaald.




Als u bij ons bent